#verkiezingsdag 

15 maart 2017. Eindelijk is het zo ver, we mogen vandaag tussen 07:30 uur en 21:00 uur weer stemmen. In sommige steden kon het zelfs vannacht al, maar ik woon helaas in een gehucht waar de stembussen pas vanaf half acht open zijn. 

Na maanden van campagne voeren en debatteren zit het er voor nu even op voor de politici en is het wachten op de uitslagen. Nu ben ik zelf niet zo politiek geëngageerd, dus ik heb lang niet alles gevolgd. Maar hier gaat het niet om. Waar ik naar toe wil is, stem! Maak gebruik van je recht om te stemmen! Het maakt niet uit wat je stemt, als je maar stemt. Ga je voor de Piratenpartij omdat je Ancilla een lekker wijf vindt, stem. Ben je Christen, stem op één van die partijen. Ben je – net als ik – een linkse rakker, ga daar dan voor. Zelfs als je achter dat geroeptoeter van die chloorpruik staat, stem alsjeblieft. Als je maar stemt. Bedankt. 

Een gedachte over “#verkiezingsdag 

Geef een reactie

