Mooie sportzomer

Nog een weekje en dan begint het EK voetbal in Frankrijk. De meeste Nederlanders balen vooral dat Oranje niet is geplaatst en geven dan ook niet veel om dat toernooi, maar ik kijk er reikhalzend naar uit.

Want dat is het mooie aan meerdere nationaliteiten door je aderen hebben stromen (bedankt overgrootouders en oma!), je kunt meerdere landen supporten en hebt dus meer kans op succes. Nederlander ben ik dus vooral en zo voel ik mij ook het meest, maar daarnaast heb ik Duits en Pools bloed waarvan ik met het laatstgenoemde land het minst heb, al ga ik er natuurlijk wel voor zitten als zij straks moeten spelen. 

Duitsland is m’n favoriet voor de eindzege, al vlak ik Frankrijk ook niet geheel uit. Ook zij hebben een hele sterke ploeg. Ik kom er eerlijk voor uit, als Die Mannschaft tegen het Nederlands Elftal speelt ben ik voor Duitsland, omdat ik vrij weinig meer heb met Oranje. Ja, natuurlijk hoop ik dat ze toernooien halen en tijdens die toernooien zal ik ze ook supporten, maar Die Mannschaft geniet tegenwoordig mijn voorkeur. Ik ben van de lichting Kluivert, Davids, Seedorf, Cocu, Stam, Overmars, de Boertjes, van der Sar. Sinds zij gestopt zijn ben ik ook minder Oranje-fan geworden. 

Met andere sporten die ik volg ben ik trouwens wel gewoon altijd voor de Nederlanders (behalve Robin Haase, wat een engerd is dat). Kruijswijk die heel knap reed in de Giro, Kiki Bertens die op het moment van schrijven met 5-3 in de eerste set voorstaat tegen Serena Williams in de halve finale van Roland Garros, de Tour die eraan komt, de nodige kanshebbers op medailles op de Olympische Spelen. Mij hoor je niet klagen deze zomer…

Een gedachte over “Mooie sportzomer

Geef een reactie

