Teleurgesteld

Teleurgesteld, onbevredigd, gedesillusioneerd. De IJsselloop werd absoluut niet wat ik er van had verwacht. Ik had er zin in, voelde me goed, ik richtte me op een tijd in de buurt van mijn genoteerde tijd van vorig jaar. Dan is dik anderhalve minuut langzamer gewoon een kut prestatie. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

‘Maar je hebt toch je best gedaan, volgende keer beter’. Ja, met die instelling kan ik net zo goed voor Feyenoord worden. Zolang je je best maar doet is het goed. Ammehoela. Nee, het moet goed, overtuigend en mooi zijn. Nu vraag ik me af: heb ik trouwens überhaupt wel mijn best gedaan?

Nonchalant, laks, flegmatiek. Hoewel ik min of meer ongetraind aan de start verscheen gisteren is de tijd die ik gelopen heb, 27:06, voor mij gewoon belabberd te noemen. Terwijl ik één na de ander half dood over de finish zag komen, happend naar adem, op zoek naar water en een hek om op te leunen kwam ik zelf vrij fris over de streep. Even een slokje drinken, een tiental seconden op adem komen en ik was weer hersteld. Herstel ik dan zo snel of heb ik gewoon niet alles gegeven? Ik neig toch naar dat laatste, ik heb mezelf niet het snot voor m’n ogen gelopen. En dan kan ik wel die vreselijke muziek op de Worp, de te drukke Spoorbrug, het gekloot met de running app of andere irritaties de schuld geven, het lag toch echt aan mezelf dat ik als een natte krant heb gelopen.

Op het moment van schrijven ben ik me ondertussen aan het aanmelden voor de volgende wedstrijd, tijd voor revanche. Tijd om die nare smaak van gisteren weg te spoelen. En nu wel alles geven, lul!

Geef een reactie

