IJsselloop 2016

Zondag is het weer zover, de IJsselloop. Het wordt voor mij de tweede keer dat ik mee ga doen en ik heb er zin in. En dat is best vreemd, aangezien ik hardlopen normaal gesproken geen reet aan vind.

Mijn laatste training is alweer een maand geleden en mijn laatste ronde van meer dan vijf kilometer dateert zelfs van – even spieken in de Nike+ running app – 19 december. Maar zo’n groot evenement met al die mensen langs de kant, de deelnemers waaraan je je kunt optrekken, de wedstrijdspanning, dat soort elementen zorgen er voor dat ik toch enthousiast raak en mezelf dus inschrijf. Het haalt het beste in mij naar boven. Dat is ook de reden dat ik op zondagochtend half tien op een knollenveld ergens afgelegen met drie supporters aan de zijlijn geen bal recht vooruit kan schieten, ik heb een vol stadion met 50.000 man nodig om te presteren! Of zal het tóch een gebrek aan talent zijn?

Vijf kilometer is ook precies genoeg om het leuk te blijven vinden, dit is dan ook direct het antwoord op de vraag waarom ik “maar” vijf kilometer loop en niet de tien. Als ik zie wie er tien kilometer lopen kan ik dat ook achterste voren met m’n handen op de rug. Wat conditie betreft zit het wel oké.

De knie houdt zich al een tijdje koest, ik heb gisteravond een mooie playlist in elkaar gezet, ben bijna vijf kilo lichter dan vorig jaar met de IJsselloop, de spierpijn van de voetbaltraining van woensdagavond is morgen – met een beetje hulp van BCAA (enorm smerig, dat dan weer wel)- over, ik ben klaar voor zondag!

Geef een reactie

