Waarom ik schrijf

Ik ben geen prater. Nu niet, vroeger al helemaal niet. Zo leerde ik dus vroeger al om dingen op te schrijven als ik het niet wilde of kon vertellen. Met het juiste gezelschap klets ik graag en tijdens 1 op 1 gesprekken ben ik zelfs een heel goede gesprekspartner, maar het allerliefst zit ik gewoon op een stoel te luisteren naar anderen.

Omdat ik dus geen echte prater ben en omdat er de hele dag van alles door m’n hoofd gaat raakt het heel soms overvol in de bovenkamer en dan moet het eruit. Op papier dus. Soms schrijf ik weken niets en een andere keer heb ik inspiratie om drie stukjes in één week te schrijven. En dat kan op de gekste momenten gebeuren. Als ik er voor ga zitten met een lekker muziekje op de achtergrond, maar ook uit het niets als ik aan het werk ben bijvoorbeeld. Dan is het snel zoeken naar een pen en papier en kalken maar.

Dat ik twee collega’s heb die schrijven en daar ook heel goed in zijn is natuurlijk leuk en motiverend, daar kan ik alleen maar van leren. Hoop ik ooit zo te kunnen schrijven als zij? Natuurlijk! Het liefst schrijf ik in de toekomst zelfs een of meerdere boeken, maar of dat er in zit is zeer de vraag. Bak ik er iets van? Nee, dat vind ik zeker niet. Interesseert me dat? Nee, ook niet echt eigenlijk. Ja, mensen om mij heen zeggen mij dat ik leuk kan schrijven, maar dat telt niet. Als ik sgrijf dat ik na me werk ging en dat ik een klapband kreeg en daardoor over de kop floog en toen moest huile vinden zij het nog goed. Als een ouder die zegt dat zijn of haar kind een prachtige tekening heeft gemaakt, wat gewoon wat dom gekras op een blaadje is.

Verder schrijf ik om mijn mening te geven over een bepaald onderwerp als ik daar behoefte aan heb, maar vooral omdat ik het gewoon leuk vind. Daarnaast helpt het – net als bijvoorbeeld een boek lezen – met ontspannen. En dan krijg je dus dit gezwets…

Een gedachte over “Waarom ik schrijf

  1. Met plezier heb ik je stuk over Johan Cruijf gelezen……en alle andere blogs. Ik kijk telkens uit naar een nieuwe blog! Dus ik zou zeggen…….doorgaan met schrijven📝 📝

    Like

Geef een reactie

