Pijnvrij!

Twee weken terug besloot ik om nog één keer een afspraak te maken bij een fysiotherapeut. Ruim zeven jaar lang liep ik met een pijnlijke kuit en in die zeven jaar ben ik bij vier verschillende fysio’s plus de huisarts onder behandeling geweest. De ene fysio masseerde de kuit, de ander voelde, trok en deed, uiteindelijk kwamen ze allemaal tot dezelfde conclusie: overbelast. Goed rusten en dan zou het wel over gaan. Het kon misschien even duren, maar het zou echt over gaan. Ik weet niet wat zij onder even duren verstaan, maar zeven jaar is dat in ieder geval niet.

Omdat het tot twee weken terug dus nog niets was verbeterd besloot ik om nog één poging te wagen. Ik kon me er maar niet bij neerleggen dat het overbelast was en dat het wel een keer over zou gaan. Achteraf makkelijk gezegd natuurlijk, maar was ik maar eerder naar deze fysiotherapeut gegaan. Ik heb nu twee behandelingen achter de rug en je raadt het al, ik ben pijnvrij! 

Hoe? Om een lang verhaal kort te maken stonden mijn bekken scheef (wat ook verklaarde waarom ik regelmatig lage rugpijn had) en was m’n linkerenkel stijf. Daardoor moest mijn linkerbeen enorm corrigeren, wat de overbelasting in de kuit veroorzaakte. Na wat simpele handelingen staan mijn bekken weer recht, is het enkeltje weer soepel en de pijn is verdwenen. Dus ja, de overige fysio’s zagen het goed dat de kuit overbelast was, nu trof ik eindelijk iemand die er ook daadwerkelijk iets aan heeft gedaan in plaats van maar een beetje lopen frunniken. Roderik van FysicX, bedankt!

Geef een reactie

