Haren laten groeien

Al jaren wil ik mijn haren laten groeien en sinds een half jaar ben ik daar echt serieus mee bezig. In het verleden heb ik ook wel eens een poging gewaagd om het te laten groeien, maar toen ging ik uiteindelijk na een tijdje toch maar weer naar de kapper. Omdat ik een hele dikke bos met haar op m’n hoofd heb met de nodige kruinen op de meest ongunstige plekken, werd ik daar dan na een tijdje gek van en dan liet ik het maar weer kort knippen. Nu wil ik dat deze poging echt gaat slagen, dus heb ik mezelf voorgenomen om nu echt vol te houden.

Op dit moment is het een beetje een rotlengte, vooral in mijn nek. Het lijkt er wel een beetje op of ik een oldschool Haags matje aan het kweken ben, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het liefst ga ik dan ook naar de kapper om dat bij te laten werken, maar dan duurt het alleen maar langer. Even doorbijten dus…

Er wordt me weleens gevraagd hoe lang ik het dan precies wil hebben, dan zeg ik gekscherend dat ik zo lang wil als Wally Tax of, voor de leken onder ons, zo lang als Sjoerd uit Goede Tijden Slechte Tijden. Dat is natuurlijk een grapje, ik weet niet precies hoe lang ik het wil laten groeien. Ik heb op m’n Pinterest-account wel een aantal foto’s met kapsels die ik mooi vind, maar of het ook zo gaat worden weet ik nog niet. Ik zie het wel. En misschien ben ik het tegen die tijd dat ik eindelijk langer haar heb wel zat na een paar maanden en dan bestaat de kans dat de lange lokken er weer af gaan, maar dan weet ik ieder geval hoe het is om lang haar te hebben. Ik zal de komende tijd af en toe een update plaatsen hoe het er voor staat, voor de geïnteresseerden.

 Nog even geduld…

Geef een reactie

