IJsselloop

Afgelopen zondag liep ik voor het eerst in mijn leven een 5 kilometer wedstrijd, de Salland Zorgverzekeringen IJsselloop. Al een aantal jaar liep ik met het idee om er aan mee te doen en dit jaar werd het dan eindelijk serieus. Ik heb zelfs mijn vriendin zo gek gekregen om mee te lopen, terwijl zij voorheen bij wijze van spreken eerst de betekenis van het woordje sport op moest zoeken in het woordenboek. Inmiddels is ze denk ik zelfs fanatieker in het hardlopen dan ik. Ze gaat gerust in haar eentje op pad om kilometers te pakken, ik loop liever met meerdere lopers. Na twee maanden trainen liep m’n vriendin afgelopen zondag de 5 kilometer Bruggenloop in een tijd van 32:58, ik ben enorm trots op haar! Zelf liep ik een tijd van 25:31, waar ik blij mee ben. Niet verkeerd na vier keer getraind te hebben. Het fijnste is nog dat ik geen moment aan m’n knie heb gedacht. Dit had ik echter niet kunnen doen zonder de toppers van ons hardloopgroepje. Vanuit de sportschool is dit groepje ontstaan, naast het sportieve aspect is gezelligheid ook erg belangrijk.

Met het lopen van de IJsselloop heb ik denk ik wel direct de mooiste wedstrijd van de streek gelopen. De Buitink 5hoekloop klinkt bijvoorbeeld een stuk minder aantrekkelijk. De entourage van de IJsselloop, de sfeer, het parcours, het uitzicht, de organisatie, ik denk niet dat er veel wedstrijden zijn die daar tegenop kunnen. Al die toeschouwers die voor je klappen geven een enorme kick, je kunt dan nog nét even wat extra’s geven. Ik kijk nu al uit naar de editie van volgend jaar! En dat levert direct een dilemma op: ga ik voor de 10 kilometer of ga ik proberen mijn tijd op de 5 kilometer proberen flink te verbeteren? Ik heb gelukkig nog bijna een jaar de tijd om er over na te denken…

1526355_558669537556499_502626236_n

Schoenen en medaille

Uitslag IJsselloop

Geef een reactie

