Nieuw elan

Een ruime week geleden werd trainer Foeke Booy ontslagen door Go Ahead Eagles. Onvermijdelijk, het kon zo niet langer. Normaal ben ik er niet zo van om om het hoofd van de trainer te schreeuwen, maar ook ik was al enige tijd klaar met Foeke. Ik bedank hem voor het lijfsbehoud van vorig seizoen en de drie overwinningen in de vier IJsselderby’s , maar ben blij dat hij weg is. Niet lang na het ontslag van Booy werd bekend gemaakt dat assistent-trainer Dennis Demmers het seizoen af zal gaan maken. Het wordt zijn eerste klus als eindverantwoordelijke in het Betaald Voetbal. Demmers maakte eerder furore in het amateurvoetbal, waar hij eens de Rinus Michels-award won voor beste amateurtrainer van Nederland.

De eerste dag na zijn aanstelling waren er best veel vraagtekens onder de supporters, maar die verdwenen eigenlijk al snel. De twijfels maakte plaats voor geloof, vertrouwen en enthousiasme. Sinds een paar dagen heerst er een nieuw elan, waar het eerder gelatenheid troef was. Tenminste, dat is mijn gevoel. De supporters hebben er weer vertrouwen in en de club toont aan dat ze er alles aan doen om erin te blijven. Bert van Marwijk en René Eijkelkamp zijn sinds enkele dagen ook nauw bij de club betrokken, wat natuurlijk alleen maar positief kan werken.

Nu ken ik Demmers een klein beetje, op de middelbare school was hij mijn gymleraar en mentor. Ik weet dus een beetje hoe hij in elkaar zit en wat hij verlangt. Ik heb er het volste vertrouwen in dat Dennis ons rechtstreeks in de Eredivisie gaat houden. Ik heb er weer enorm veel zin in en dat is wel een tijdje anders geweest. Demmers is nu met zijn spelersgroep keihard aan het werken om de doelstelling te bewerkstelligen en zondag wacht de eerste horde: Cambuur-uit. Gekscherend zeg ik tegen alles en iedereen dat we achttien punten gaan pakken uit de laatste zes wedstrijden, dat is natuurlijk een illusie. Maar ik weet zeker dat we voldoende punten gaan pakken om boven de streep te eindigen.

En hoe stoer is het om over een jaar of tien op verjaardagen te zeggen dat Dennis Demmers, de trainer die in de afgelopen jaren van Go Ahead Eagles een stabiele middenmoter heeft weten te maken en recentelijk de Champions League met Manchester United gewonnen heeft, jou gymles heeft gegeven? Hup Dennis, hup Kowet!

11091292_1598832800332990_5848363295270900694_n 11079658_620884741345925_6454778668239592361_nrene-eijkelkamp06-544x535D’ran met de lippe!

Een gedachte over “Nieuw elan

Geef een reactie

