Mission accomplished

Van dikke gehaktbal naar een gezond lichaam, eindelijk is het me gelukt! En hoewel ik mezelf verre van geweldig vind, ben ik toch best trots op deze prestatie. Inmiddels is het zo’n vier jaar geleden dat ik op m’n zwaarst woog, 95 kilo. Mijn eigenwaarde was gezakt tot diep onder nul, het leven an sich vond ik niet veel aan. Daardoor heb ik mijn leven een tijd vergooid. Zo heb ik mijn school afgeraffeld. Als ik gewoon mijn best had gedaan had ik met speels gemak de havo en hbo doorlopen, helaas liep dat even anders. Nu moet ik het doen met slechts een zwem- en veterstrikdiploma. Als ik dan zie wie die opleidingen wel hebben doorlopen, steekt dat soms wel. Ach, eigen schuld.

Naast school maakte ik nogal wat foute keuzes in de liefde. Mijn vriendin en ik zijn inmiddels al weer ruim twee jaar zielsgelukkig, we kennen elkaar al meer dan tien jaar. Op de middelbare school hadden we ook al een tijdje iets met elkaar, maar ik maakte er toen een einde aan. Ik was er van overtuigd dat ze te goed voor mij was en maakte die domme keuze, gelukkig is het nu allemaal toch goed gekomen! Zelf ben ik nu ook niet bepaald moeders mooiste, maar de afgelopen jaren heb ik mijn leven gedeeld met enkele, laat ik het netjes houden, bijzondere types. Ik schaamde me voor ze, maar toch bleef ik bij ze. Niet te bevatten natuurlijk en ook niet uit te leggen. En het zal me ongetwijfeld niet in dank worden afgenomen als ze dit lezen, maar dat is dan jammer de bammer. Ik heb veel te lang iedereen het maar naar de zin gemaakt. Een hele foute, donkere periode uit m’n leven. Ik heb mensen pijn gedaan en vriendschappen kapot laten gaan, daar heb ik oprecht spijt van.

Ook was mijn levensstijl niet bepaald gezond. Ik dronk dagelijks meer dan een liter cola en snoepte de hele dag door. Ik at te vaak frituur en magnetron rotzooi. Het enige waar ik eigenlijk nog voor leefde en wat me dus op de been hield was de muziek, de voetbal en m’n honden, mijn beste vrienden. En ook al heb ik de beste en liefste ouders van de wereld, zij konden er niets aan doen. Ik vond het leven gewoon niets aan, ik dacht gewoon teveel na over het leven en hoe vreselijk de mensheid eigenlijk is. Maar nu zo’n tweeënhalf jaar geleden, van de ene dag op de ander, ging de knop in m’n koppie om. Het roer moest om. Ik besloot te breken met de negatieve mensen uit m’n leven, wat gezonder te leven en beetje bij beetje maakte ik stappen vooruit. Ik ging weer genieten van het leven. Langzaamaan werd ik weer de oude Elco. En natuurlijk heb ik af en toe nog kut dagen, maar dat is oké. I am back in business en het gaat inmiddels crescendo.

De afgelopen twee jaar woog ik altijd tussen de 85 en 87 kilo, wat ik nog te zwaar vond. Ik ging nog gezonder leven en ging fanatieker sporten. En natuurlijk eet ik nu af en toe nog wel eens een stukje taart, wat chocolade of een pizzaatje, maar verder let ik goed op mijn voeding. Vanmorgen werd ik ook vrolijk toen ik op de weegschaal stond: 74.9, mission accomplished. In totaal twintig kilo kwijt! Met dit gewicht ben ik tevreden en ik ga proberen om op dit gewicht te blijven. Wel mogen er nog een aantal centimeters af, maar dat gaat goed komen met sporten.

Het leven is toch zo slecht nog niet…

Dik

Maart 2011, 95 kg

Zomer 2014

Zomer 2014, ± 86 kg

Gezond

December 2014, ik word fitter en fitter

3 gedachten over “Mission accomplished

  1. hallo Elco, ieder leven heeft zo zijn ups en down, maar het is juist de spirit, om het om te buigen en niet meer om te kijken. complimenten voor je doorzettingsvermogen. En natuurlijk ook voor je liefje, die is ook door het proces gegaan. Ik zou zo zeggen, ” keep it up”. groetjes, ype

    Like

  2. Lieve Elco, ik ben heeel erg trost op je en vind het geweldig dat je dit allemaal durft te vertellen, en open durft te zijn. ik vind je in alle opzichten de leukste, liefse neef van de hele wereld!! Ga zo door, en ook met je lieve vriendin! We houden allemaal van je! Hoe je ook doet of bent! Het is de waarheid!! Ik ben TROTS op jou!!

    Dikke kus van je jongste nichtje ❤️

    Like

Geef een reactie

