Sorry Louis

Hoe kon het nou gebeuren dat ik aan je begon te twijfelen, Louis? Twijfelen aan de man die voor mij al zolang als ik me kan herinneren ver boven bijna iedereen verheven is. De man die ik meerdere malen heb moeten verdedigen tegenover mensen die hem maar raar en arrogant vonden, een naar mens zelfs. Ik weet niet wat me bezielde, maar het gebeurde.

Het selectiebeleid zinde me niet, het spel zag er niet uit, het gekeuvel tijdens de gezellige bezoekjes aan Nederland met Robin van Persie, even dacht ik dat ik je niet meer volgen kon. Man, wat zat ik er naast…

Jij, Louis, die me nooit teleurstelde, doet dat ook nu niet. Een (terechte) linkse directe voor mij. Geniale ingevingen, alles tot in de kleinste details nauwkeurig, alles klopt. Je captain vertelde dat alles uitkwam, precies zoals jij voorspelde. Zoals we van je gewend zijn. Nu nog twee wedstrijden volbrengen bij Oranje om vervolgens door te gaan naar Manchester, waar een volgende mooie klus ligt te wachten. Ik twijfel (!) er niet aan dat het ook daar een groot succes zal worden.

En nogmaals om mee af te sluiten,

Sorry Louis, sorry…

10537424_736054056454493_3769275808725834443_n

Dit stukje is afgelopen zomer tijdens het WK geschreven.

Geef een reactie

